From Stealth Client

Jump to: navigation, search


M

MR

function MR : Word;

Returns reagent type: Mandrake Root

MRCount

function MRCount : Word;

Returns Mandrake Root count in backpack.


Mana

function Mana():Integer

Returns the char - Man(Mana points).

If there is no connection to the UO server - returns 0.

Example 1:

if (Mana < 30) then
begin
  UseSkill('Meditation');
end;

Example 2:

AddToSystemJournal('Number of Mana:' + IntToStr(Mana));


MaxHP

function MaxHP():Integer

Same as Doc:Api/MaxLife. In 99% of cases as well Str. Can differ only if the admin changes the parameters specifically object(char, SPC) and puts his hands MaxHP other than Str(usually in a big way).

Returns the char - the maximum number of health(Max HITS).

If there is no connection to the UO server - returns 0.

Example 1:

if (Life < MaxHP) then
begin
  UOSay('Man, some problem with HP here');
end;

Example 2:

AddToSystemJournal('Maximum Health Chara:' + IntToStr(MaxHP));


MaxLife

function MaxLife():Integer

Same as Doc:Api/MaxHP. In 99% of cases as well Str. Can differ only if the admin changes the parameters specifically object(char, SPC) and puts his hands MaxHP other than Str(usually in a big way).

Returns the char -the maximum number of health(Max HITS).

If there is no connection to the UO server - returns 0.

Example 1:

if (Life < MaxLife) then
begin
  UOSay('Man, some problem with HP here');
end;

Example 2:

AddToSystemJournal('Maximum Health Chara:' + IntToStr(MaxLife));


MaxMana

function MaxMana():Integer

In 99% of the same Int. Can differ only if the admin changes the parameters specifically object(char, SPC) and puts his hands MaxMana different from Int(usually in a big way).

Returns the char - the maximum amount of mana(Max Mana).

If there is no connection to the UO server - returns 0.

Example 1:

if (Mana < MaxMana) then
begin
  UOSay('It's time for meditation');
end;

Example 2:

AddToSystemJournal('Maximum Mana Chara:' + IntToStr(MaxMana));


MaxStam

function MaxStam():Integer

In 99% of the same Dex. Can differ only if the admin changes the parameters specifically object(char, SPC) and puts his hands MaxStam different from Dex(usually in a big way).

Returns the chara - the maximum amount of stamina(Max Stamina).

If there is no connection to the UO server - returns 0.

Example 1:

if (Stam < MaxStam) then
begin
  UOSay('Not full stamina');
end;

Example 2:

AddToSystemJournal('Maximum Stamina Chara:' + IntToStr(MaxStam));


MaxWeight

function MaxWeight():Word

Returns the char - Maximum Weight(Weight).

This only works from the client version Samurie Empire + on the server must be enabled advanced stats sent to the client, otherwise returns 0.

If there is no connection to the UO server - returns 0.

Example 1:

if Weight > MaxWeight - 20 then
begin
  '' Do something, like go home, or drop, etc.''
end;

Example 2:

  AddToSystemJournal('Maximum Weight(Your Max weight):' + IntToStr(MaxWeight))


MenuHookPresent

function MenuHookPresent:Boolean

If the menu traps were set(Doc:Api/WaitMenu, Doc:Api/AutoMenu) returns True, otherwise False.


MenuPresent

function MenuPresent:Boolean

Returns True, if there is an active menu. False - no.

MoveBetweenTwoCorners

MoveBetweenTwoCorners : Boolean;

Переменная. Можно ли проходить через 2 угловых препятствия.

Beetwen.gif

Используется во всех функция перемещения.

Значение умолчанию False.

MoveCheckStamina

MoveCheckStamina : Word;

Переменная. Минимальное значение стамины при котором можно ходить.

Проверка от перегруза. Определяет минимальное значение стамины, при котором чар ещё может ходить.

Используется в функциях Doc:Api/Step, Doc:Api/StepQ, Doc:Api/MoveXY и Doc:Api/NewMoveXY. Если чар мертвый, то проверка не производится.

Значение умолчанию 1.

MoveHeuristicMult

MoveHeuristicMult : Integer;

Переменная. Эвристический коэффициент.

Коэффициент эвристической оценки при поиске пути.

При значении 0 - будет найден кратчайший маршрут до цели, но это займет больше времени. При значениях >100 - маршрут будет найден быстрее, но он может существенно отличатся от кратчайшего. Значения больше 500 как правило уже не оказывают влияния на маршрут, но бывают и исключения.

Используется при поиске пути в Doc:Api/NewMoveXY, Doc:Api/MoveXY и Doc:Api/GetPathArray вместо параметра Optimized.

Значение по умолчанию 93.

MoveItem

function MoveItem(ItemID:Cardinal; Count:Integer; MoveIntoID:Cardinal; X, Y, Z:Integer):Boolean

Move the object.

Important:The F-function is based on a bunch of F-functions:DragItem() + DropItem(), so if you want to understand how this will work - examine carefully the work of faculty functions Doc:Api/DragItem, Doc:Api/DropItem.

See also: Doc:Api/DragItem, Doc:Api/DropItem

MoveItems

function MoveItems(Container:Cardinal; ItemsType:Word; ItemsColor:Word; MoveIntoID:Cardinal; X, Y, Z:Integer; DelayMS:Integer):Boolean

Move to delay DelayMS objects ItemsType type of container, Container container MoveIntoID

MoveOpenDoor

MoveOpenDoor : Boolean;

Переменная. Открывать двери при движении.

Если True - чар пытается открыть дверь, возникшую у него на пути. Если при трёх попытках дверь не открлась, она считается залоченной. При значении True чар не будет срезать углы.

Используется только в Doc:Api/StepQ и Doc:Api/NewMoveXY. Функции Doc:Api/MoveXY, Doc:Api/Step и Doc:Api/Raw_Move игнорируют значение этой переменной и двери не открывают.

Значение по умолчанию False.

MoveThroughCorner

MoveThroughCorner : Boolean;

Переменная. Можно ли пройти через угловое препятствие.

Beetwen2.gif

Используется во всех функция перемещения.

Значение умолчанию False.

MoveThroughNPC

MoveThroughNPC : Word;

Переменная. Минимальное значение стамины при котором можно проходить через чара/NPC.

Если задан ноль, пытается пройти сквозь чара при любом значении стамины.

Используется во всех функциях перемещения.

Значение по умолчанию 1000.

MoveTurnCost

MoveTurnCost : Integer;

Переменная. Штраф на поворот во время движения.

Учитывается при построении маршрута движения функцией Doc:Api/GetPathArray. Значение отлично от нуля, немного замедлит поиск, но найденный маршрут будет содержать меньшее количество поворотов, что ускорит перемещение. Отрицательные значение наоборот позволят делать больше поворотов в маршруте.

Значение по умолчанию 14.

MoveXY

function MoveXY(Xdst, Ydst:Word; Optimized:Boolean; Accuracy:Integer; Running:Boolean):Boolean

The function calculates the path to a point and moves to her.

Xdst, Ydst - the coordinates of the point to which you want to come.

Optimized - in True will be more complex ways of rendering, so it is recommended to include only a distance of up to 200 tiles.Optimizd option left for backward compatibility, see Doc:Api/MoveHeuristicMult

Accuracy - the accuracy of the approximation:0 - straight to the point, 1 - close to the radius of one tile, etc. The length is limited to 1000 tiles.

Running - run/walk to a point.

If the path has been successfully passed, the function returns a True, another False.

This function is not suitable for shards, where to exit the ship is required to pass on the ladder. In this case, you need to become a ladder and use the Doc:Api/Step on the open ramp

This function is obsolete, a new analog Doc:Api/NewMoveXY


MoveXYZ

function MoveXYZ(Xdst, Ydst:Word; Zdst:ShortInt; AccuracyXY, AccuracyZ:Integer; Running:Boolean):Boolean

The function calculates the path to a point and moves to her.

Xdst, Ydst, Zdst - the coordinates of the point to which you want to come.

AccuracyXY, AccuracyZ - the accuracy of the approximation:0 - straight to the point, 1 - close to the radius of one tile, etc. The length is limited to 1000 tiles.

Running - run/walk to a point.

If the path has been successfully passed, the function returns a True, another False.

This function is not suitable for shards, where to exit the ship is required to pass on the ladder. In this case, you need to become a ladder and use the Doc:Api/Step on the open ramp

MsToDateTime

function MsToDateTime(TimeMS : Word) : TDateTime